Saturday, July 21, 2012

Salam Ramadhan

Assalamualaikum

Ya para sahabat aku ingin mengucapkan selamat hari ra...ra.. ray..raya... eh? Belum lagi dong. Puasa dulu. Haha. Aku ingin ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-mubarak. Semoga puasa kali ini tiada yang curik2 skip ok. Hope semua puasa penuh. Banyakkan amalan baik. Hindari yang tak baik. Kepada pendakwah2 teruskan berdakwah. Abaikan manusia2 yg suka kata, contoh; "bulan puasa ni ramailah nak bg ceramah free, diri sendiri pun tak betul.puihhh..".. Manusia2 begini adalah manusia yang tiada sikap toleransi sesama manusia. Kita hidup kena saling mengingati. Kita nasihat org tu tp mungkin kita sendiri tidak melakukannya. Maka sahabat perlulah mengingatkan kita juga tentang perkara2 yg baik. Itu namanya saling mengingati, saling menasihati supaya kita sama2 mendapat pahala. Mungkin ada yang tidak setuju dgn coretan saya tapi inilah hakikatnya. Dah lah malas nak cakap pepanjang. Kang ada yang benci saya nanti =p.


p/s Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah. Yang buruk itu dari saya. 

Thanks for reading =)

No comments:

Post a Comment