Monday, May 21, 2012

Pusat Latihan Smart Skill

Assalamualaikum

Hai hai hai.. Pe kabo sume? Harap sihat2 belaka la ye. Haa dah mcm nak bagi surat tak rasmi kat kawan pulak ni. Btw, penah dengar Pusat Latihan Smart Skill tak? Ni bukan pusat yang kat perut tu. Mahupun pusat pemulihan. Ni pusat  latihan untuk orang2 yang ingin memahirkan diri dalam bidang jahitan. Tapi untuk orang2 yang tak tahu langsung menjahit pn boleh joen. Diorang ajar daripada asas jahitan sampailah kita mahir menjahit. Itu semua tertakluk pada program/pakej apa yang kita ambik. Macam2 baju boleh jahit. Tapi mcm aku, aku ambik pakej lengkap utk baju kurung,kebaya(pakaian tradisional wanita) dan yg sewaktu dengannya n baju melayu. pakej ni kira amik masa dlm 5bulan. So bulan oktober nanti aku boleh grad da. Yeahhh.. Harap2 skill menjahit aku boleh tajam setajam2nya. Hehee..

Setakat ni aku baru habis bab jahitan asas dan baju kurung tradisional. Nak lihat hasil? Hahaha. Hasil tak berapa memuaskan sebab pestime menjahit. So kira boleh dimaafkan lah kalau ada senget benget tu. =p

Yang ni Skirt A-Line. Mula2 skali kena jahit ni la. Yang paling asas ni. Mungkin ada cacat sikit. Sebab aku pun bukannye ade bakat. Just nak mencuba.

Aku tak tahu lah kenapa gambar ni dia rotate sendiri. Pusinglah kepala tu kalau nak tengok ya. Hehe

 Ini baju kurung tradisional. Kain ni mak aku yang beli. Kurang berkenanlah di hati aku. Tapi untuk cuba2 takpelah kain biasa je pun. Nanti dah mahir mestilah aku memilih skit kain. haha.

Oh ye. Kelas aku ni terletak kat wangsa maju seksyen 5. Kat area2 carefour mcm ada deret2 kedai tu kan. kat situlah. Kalau nak tanya apa2 boleh tanya saya.

p/s : Aku belajar menjahit ni untuk nak jahit baju sendiri je. Kalau nak amik tempahan tu belom lagi la. Pasal silibus pun tak abis belajar lagi. 2 3 tahun akan datang baru aku bersedia mau ambil tempahan. Tu pun kalau ada yang nak tempah la. haha

Ni hadiah hari jadi katanya dari parents aku. Sempena semangat aku nak belajar menjahit. Haha
Dah dapat ni so kena la rajin2 menjahit. kalau tak mau aku kena maki ngan mak. Bazir duit je. Hahahaha

OKBAI=p

Thanks for reading =)





1 comment:

  1. salam..
    sy igt nk join smart skill ni..mmg utk buat baju sendiri. and mcm awk cakap mana tau leh amek tempahan nnt..(berangan.hihii)

    so far, until now apa perkembangan menjahit awk? and nak tny kat smart skill, cikgu dia ajar detail tak?

    ReplyDelete