Monday, May 21, 2012

Bengkel Seni Jahitan Manik & Labuci (Asas)

Assalamualaikum

Disebabkan ada masa yang terluang hari ahad lepas, aku telah merajin-rajinkan diri untuk menghadiri bengkel secara percuma ini. Nama pun percuma. Kalau tak pergi rugi pulak. Sebab kalau nak ikutkan harga sebenar untuk bengkel ni adalah dalam seratus lebih juga kalau tak silap aku. Lupa sudah. So aku pun pergilah bengkel selama 7 jam itu. 7 jam beb. Mcm lama kan? Tapi sebenarnya tak lama mana pun. Rasa cepat je masa berlalu. Sebab syok jahit manik ni even mcm ada yang membuatkan kita stress sedikit. huhu

So ada yang berminat nak joen ke? Kalau ada rasa nak cuba2 bengkel ni atau kelas2 menjahit boleh lah klik kat pusatlatihansmartskill .. Nak tengok suasana bengkel tu? Jom tengok gambar kat bawah.

Macam nak memasak jugak, bahan-bahan disediakan. (jarum, benang, manik & labuci)

Selain bahan. kita kena sediakan tenaga pengajarnya. haha. Yang sedang memberi tunjuk ajar itulah pengajarnya. Semua tekun je tengok. Kalau tak fokus, hancuss lah seni manik nye kan.

Sepertimana yang dimaklumkan tadi. Saat yang paling mengstress kan adalah apabila benang susah nak dimasukkan ke dalam jarum. Sebab lubang kecik. huh stress juga la. Tapi lepas tu ok je. 

Yeahhh naik berair jugak lah mata aku bila dok fokus je kt benda ni...

Tu comel je bunga kecik yang classmate aku buat ni.

Time ni masing2 dah mula mahir dan exited rasenye. Sebab hasil dia cantik. 


Tapi seriously time ni mata aku dah pedih2 and mulut aku tak habis2 nak menguap. sebab ekon dia fuhhh atas kepala je.. sejuk.. tapi best..

Aku cuba untuk berlakun segar. Padahal tgh ngantuk yang amat waktu ni. huhu

 
Yeahhh akhirnya.. Lulus sudah pembelajaran seni jahitan manik and labuci. Tapi asas jela. Kalau ada rezeki nanti nak joen yang lanjutan pulak... dan manik crumble pulak.

Taraa..

ps : paling best makan lunch disediakan. haha. dan surau pun ada.

Thanks for reading =)

No comments:

Post a Comment